top of page
Často kladené otázky
Všeobecne
Technická stránka
Hygiena a Kvalita
Riešenie problémov
Fakturácia
Kedy je potrebné vymeniť fľašu na vodu?
Fľašu umiestnenú na výdajníku treba vymeniť hneď, ako vo fľaši zostane posledný zvyšok vody, teda skôr, ako je úplne prázdna! Včasné vybratie fľaše zabráni vyprázdneniu zásobníka, čo môže viesť k poškodeniu alebo poruche kompresora alebo zásobníka na horúcu vodu v dôsledku podchladenia alebo prehriatia. Vždy sa uistite, že máte bezpečnú zásobu alebo že ste si objednali nové fľaše hneď po umiestnení fľaše na výdajník, aby vám nedošla voda. Ak vám dôjde voda, vypustite nádržku na vodu stláčaním kohútikov, kým už nevyteká žiadna voda, a odpojte výdajník od elektrickej siete, aby nedošlo k jeho poškodeniu. Pri vkladaní novej fľaše sa pred zapojením výdajníka uistite, že sú zásobníky úplne plné. Môžete to zistiť pozorovaním prúdenia vzduchu vo fľaši. Keď sa bublinky zastavia, zásobníky sú plné.
Čo je potrebné na inštaláciu výdajníka vody?
Pre výdajník na balenú vodu: Tieto výdajníky je možné inštalovať prakticky kdekoľvek, kde je k dispozícii prívod 220 V v dosahu 1 metra. Výdajník musí byť nainštalovaný na rovnom povrchu. Z hygienických dôvodov neodporúčame umiestňovať výdajník na priame slnečné svetlo, v blízkosti zdroja tepla, v blízkosti odpadových nádob alebo vo vlhkom či prašnom prostredí, ani na miesta, kde by mohlo dôjsť k potenciálnej kontaminácii. Plné alebo prázdne fľaše sa musia skladovať v chladnom, bezprašnom prostredí, nie na priamom slnečnom svetle. Toto je správny spôsob na udržanie dobrej kvality. Výdajníky a fľaše by sa nemali umiestňovať vonku.
V prípade filtrcných výdajníkov: Tieto výdajníky sú priamo pripojené k vodovodnej sieti a musia byť umiestnené vo vzdialenosti približne 2 metre od najbližšieho prívodu vody, pričom vo vzdialenosti 1 metra musí byť k dispozícii zásuvka 220 V. Inštalácia si vyžaduje aj vodovodné potrubie, ak nie je k dispozícii pevný vodovodný ventil. V závislosti od tlaku vody a kvality inštalatérskych prác je potrebné nainštalovať aj regulátor tlaku a blokátor na unik vody. Filtračný výdajník možno nainštalovať prakticky kdekoľvek, kde je k dispozícii vodovodná sieť. Výdajník musí byť nainštalovaný na rovnom povrchu. Z hygienických dôvodov odporúčame neumiestňovať výdajník na priame slnečné svetlo, v blízkosti zdroja tepla, v blízkosti likvidácie odpadu alebo vo vlhkom či prašnom prostredí, ani na miesta, kde by mohlo dôjsť k prípadnej kontaminácii. Výdajníky by sa nemali umiestňovať vonku.
Aké sú rozmery výdajníka vody?
Priemerná výška výdajníka (bez fľaše) je 1 meter a zaberá plochu 34x34 cm, ale rozmery jednotlivých modelov sa líšia. Presné rozmery nájdete v technických špecifikáciách vybraného výdajníka v našom katalógu.
Výdajník vždy odporúčame umiestniť približne 5 - 10 cm od steny, aby sa umožnilo správne chladenie a vetranie.
Potrebujem pre naše výdajníky ďalšie hygienické vybavenie? (napríklad ozónovú jednotku SIP alebo UV lampu)?
Nie, ak váš výdajník spĺňa príslušné hygienické normy pre potraviny v súvislosti s predpismi WE (Watercoolers EU) a NSF (National Science Foundation).
Hygienizácia výdajníka vody predstavuje čistenie a dezinfekciu všetkých častí, ktoré prichádzajú do styku s vodou, aby sa zabránilo mikrobiologickej kontaminácii. Výdajníky vody Dolphin sú vybavené vymeniteľnými alebo pevnými zásobníkmi vody potravinárskej kvality, ktoré spĺňajú zákonné povinnosti odvetvia a normy združení (WE a SWCA)* a sú pravidelne dezinfikované podľa týchto noriem a riadne vyškoleným personálom**. To zaručuje výdaj bezpečnej a zdravotne nezávadnej vody počas celého obdobia používania výdajného automatu.
Na pokrytie zariadení, ktoré nespĺňajú príslušné normy, združenie prijalo niektoré alternatívne hygienické nástroje, aby sa zabránilo riziku kontaminácie. Výdajné zariadenia s nižšou úrovňou kvality (ako napríklad plasty, ktoré nie sú určené na výrobu potravín) preto môžu byť vybavené nástrojom na báze ozónu (tzv. jednotka SIP) alebo UV lampou. Tie fungujú na princípe airbagu, t. j. ak je zariadenie alebo jeho časti, ktoré sú v kontakte s vodou, akýmkoľvek spôsobom kontaminované, pomocou ozónu sa môžu zničiť patogény a zabrániť hromadeniu rias. Rovnako je to aj s UV lampou, ktorá s rovnakým účinkom dezinfikuje vodu v mieste dodávky. Mali by ste si radšej vybrať zariadenie bez tejto nutnosti, pretože vám ako zákazníkovi nie je jasné, či tento dezinfekčný nástroj funguje správne za všetkých okolností.
Ozonizátor, ako aj alebo UV zariadenia nečistia časti dávkovača od nečistôt, vodného kameňa alebo iných než mikrobiologických kontaminácií. Okrem toho sa ozonizátor môže poškodiť alebo sa môže zmeniť úroveň koncentrácie a UV lampy sa môžu vypnúť, rozbiť alebo sklo môže byť znečistené do takej miery, že nefunguje správne bez vedomia spotrebiteľa. Ak chcete mať istotu, že je váš dávkovač bezpečný, vyberte si dodávateľa SWCA a požiadajte o certifikát zhody.
Upozornenie!
Ozonizácia môže viesť k tvorbe potenciálne toxického vedľajšieho oxidačného produktu bromičnanu a môže spôsobiť vážne zdravotné problémy. Používanie ozónu na dezinfekciu vody sa odporúča len v kontrolovanom a dobre monitorovanom prostredí.
* Členovia združenia SWCA sú pravidelne kontrolovaní nezávislými orgánmi NSF, aby sa preukázalo, že spĺňajú všetky normy a zákonné požiadavky a že ich výrobky sú v súlade s priemyselnými a európskymi a vnútroštátnymi predpismi. Vyžiadajte si od svojho dodávateľa certifikát o audite!
**Podľa pravidiel SWCA musia všetci zamestnanci, ktorí vykonávajú sanitáciu, úspešne absolvovať školenie HAC (Hygiene Awareness Course), aby mohli vykonávať sanitáciu na vašom výdajnom mieste. Ako dôkaz požiadajte svojho dodávateľa o certifikát pre pracovníkov s potravinami!
Poznámka: na stránke www.swca.sk je k dispozícii kontrolný zoznam na preskúmanie všetkých noriem kvality a dodržiavania právnych a priemyselných noriem.
Môžem výdajník čistiť a dezinfikovať sám?
Sanitáciu sa odporúča vykonávať vyškoleným personálom, ktorý pracuje s potravinami, s použitím chemikálií vhodných pre potraviny, ktoré sú kompatibilné s materiálom výdajníka a jeho častí. Ak sa rozhodnete vykonať sanitáciu sami, nenesieme žiadnu zodpovednosť za výsledky. Hygienické čistenie sa tiež odporúča vykonávať pracovníkom Dolphin, ale môžete ho vykonať aj sami pomocou mäkkej handričky a čistiaceho prostriedku na potraviny. Odkvapkávacia miska výdajníka je vyberateľná a možno ju umývať v bežnej umývačke riadu alebo v umývadle s teplou vodou a mydlom. Kohútiky by sa mali po umytí dôkladne opláchnuť čistou vodou a vydezinfikovať dezinfekčným prostriedkom v spreji na potraviny.
Hygienické čistenie je redukovaná forma sanitácie a zahŕňa:
Sanitáciu nevylievacieho systému (bajonetový systém na vstup vody);
čistenie alebo výmenu odkvapkávacej misky;
čistenie alebo výmenu kohútikov;
čistenie vonkajšej časti výdajníka.
Ako často je potrebné zariadenie čistiť alebo dezinfikovať?
Odporúčaná frekvencia sanitácie závisí od typu a modelu výdajníka a rezervoára a od podmienok, v ktorých je výdajník umiestnený. Prvú sanitáciu vykonáva spoločnosť Dolphin vždy pred prvou inštaláciou. Spoločnosť Dolphin odporúča aspoň dve sanitácie ročne pre výdajník balenej vody alebo filtrcný výdajník v súlade s medzinárodnými priemyselnými normami a smernicami.
Prečo je potrebné výdajník pravidelne sanitovať?
Baktérie sú všade a mnohé z nich nie sú škodlivé. Aby sme však zaistili čisté a zdravé pitie pomocou výdajníka, snažíme sa znížiť hromadenie patogénov. Udržiavanie výdajníka v čistote a jeho pravidelná sanitácia je spôsob, ako to dosiahnuť.
Mimoriadnu sanitáciu môžu naši odborníci vykonať vždy, ak sa výdajník nachádza napríklad v znečistenom alebo prašnom prostredí alebo na mieste, kde je vyššie riziko kontaminácie (napr. školy, nemocnice, miesta s ťažkou výrobou). Ako používateľ by ste mali vždy dodržiavať návod na použitie a uistiť sa, že výdajník je vždy pripravený na odber vody. Dbajte na pravidelné vyprázdňovanie odkvapkávacej misky, udržujte výdajník čistý od prachu alebo nečistôt a tiež dbajte na to, aby boli fľaše s vodou umiestnené na čistom mieste. Podporujte umývanie rúk pred použitím výdajníka.
Neváhajte nás kontaktovať alebo požiadať o čistenie, ak máte pochybnosti o čistote výdajníka alebo ak máte záujem o radu, ako a kedy je potrebné výdajník vyčistiť.
Dôležité: Sanitáciu by mali pravidelne vykonávať špecialisti s použitím chemikálií kompatibilných s materiálom zariadenia a podľa príslušných pokynov a inštrukcií. Ak sa rozhodnete vykonať sanitáciu sami a nenecháte ju vykonať pracovníkom spoločnosti Dolphin, nemôžeme niesť zodpovednosť za výsledok.
Aký je rozdiel medzi čistením, odstraňovaním vodného kameňa a sanitáciou?
Hygienické čistenie je redukovaná forma sanitácie a zahŕňa:
Hygienické čistenie nevylievacieho systému (bajonetový systém na vstup balenej vody);
čistenie alebo výmenu odkvapkávacej misky;
čistenie alebo výmenu kohútikov;
čistenie vonkajšej časti výdajníka.
Odstraňovanie vodného kameňa. Hromadenie vápnika vo vnútri výdajníka môže mať za následok upchatie alebo nesprávnu funkciu zariadenia. Môže tiež viesť k zvýšenej spotrebe energie alebo zníženiu prietoku vody. Odstraňovanie vodného kameňa z výdajníka si vyžaduje potravinárske chemikálie na odstraňovanie vodného kameňa kompatibilné s materiálom materiálu zásobníka teplej vody a musí ho vykonávať odborne vyškolený technik. Ak je to potrebné, počas odstraňovania vodného kameňa sa zásobník teplej vody demontuje a nahradí novým. Odporúčame odstraňovať vodný kameň aspoň raz ročne, najmä v prípade výdajníkov s horúcou vodou. Ak máte záujem o odstránenie vodného kameňa, kontaktujte nás!
Sanitácia je proces hygienického čistenia a dezinfekcie vonkajších častí (pozri Hygienické čistenie), ako aj čistenie a dezinfekcia (alebo výmena v prípade výdajníka s vyberateľným zásobníkom) vnútorných častí výdajníka, ktoré sú v kontakte s vodou. Kompletné hygienické pokrytie:
Vonkajšia časť skrinky;
odkvapkávaciu misku;
Nevylievací systém;
Zásobník, prepážku a kohútiky.
Ako skladovať fľaše na vodu?
Plné alebo prázdne fľaše sa považujú za potravinový výrobok, a preto spoločnosť Dolphin odporúča dodržiavať nasledujúce zásady týkajúce sa skladovania fliaš:
ODPORÚČA SA:
Všetky fľaše bez obsahu skladujte v interiéri, najlepšie v chladnom, čistom a bezprašnom prostredí;
všetky fľaše skladujte mimo dosahu priameho slnečného svetla
Uistite sa, že uskladnené fľaše, ako aj dávkovač sú umiestnené dostatočne ďaleko od steny, čo umožňuje prístupnosť na čistenie a prevenciu pred škodcami
NEODPORÚČA SA:
Fľaše neskladujte vonku
Fľaše neskladujte v blízkosti odpadkov, odpadov, chemikálií, parfumovaných alebo aromatických predmetov, čistiacich prostriedkov, nebalených potravín atď.
Dôležité: Spoločnosť Dolphin si vyhradzuje právo odmietnuť odber alebo zadržať zálohu za fľaše, ktoré sú u zákazníka znečistené, pokryté prachom, farbou alebo inými materiálmi, obsahujú iné tekutiny ako pôvodná voda alebo boli použité na iné účely ako na uchovávanie vody Dolphin a je potrebné ich vyčistiť alebo dokonca zlikvidovať. Aj fľaše, ktoré sú netesné, rozbité alebo vážne poškodené, alebo z ktorých bol odstránený pôvodný uzáver a existuje podozrenie zo zneužitia, môžu byť predmetom zadržania zálohy.
Naše fľaše s vodou už majú po dátume spotreby. Môžeme ju ešte piť?
Pri správnom skladovaní zostane voda vhodná na konzumáciu do jedného roka po plnení do fliaš. Ak dátum konečnej spotreby uplynul, odporúča sa vymeniť fľašu(-y) za novú(-é).
Zabezpečte, aby ste pri skladovaní vždy najprv spotrebovali najstaršie fľaše, aby ste tomu zabránili. Použitie stojana na uskladnenie fliaš vám umožní ľahšie kontrolovať výmenu v mieste uskladnenia.
Po sanitácii výdajníka z kohútikov tečie len voda izbovej teploty.
Servisný technik mohol zabudnúť prepnúť ovládanie studeného alebo teplého zásobníka späť do polohy ON. Spínače nájdete v zadnej časti výdajníka, môžete ich vrátiť do polohy ON, aby ste problém vyriešili.
Upozornenie: Nie všetky modely majú spínač ovládania horúcej nádrže!
Po prepnutí prepínača do polohy ON môže trvať niekoľko minút, kým sa teplota vráti do pôvodného stavu. Ak problém pretrváva, kontaktujte zákaznícky servis Dolphin na čísle +421 2 206 200 80
Na výdajník sme nasadili novú fľašu, ale teraz nám netečie žiadna voda. Je stroj pokazený?
Nie, zariadenie nie je pokazené. Pri výmene fliaš sa mohol navlhčiť vzduchový filter a zablokovať prietok vody.
Ak to chcete skontrolovať, vyberte fľašu a vyberte filter z nádoby v hornej časti prístroja. Nechajte ho 3 dni vyschnúť mimo výdajníka.
Medzitým fľašu vymeňte a skontrolujte, či teraz z kohútikov tečie voda. Ak áno, problém je vyriešený a filter môžete po vysušení opäť vrátiť.
Ak problém pretrváva, kontaktujte zákaznícky servis spoločnosti Dolphin na čísle +421 2 206 200 80.
Dostali sme dobropis, ale platba nebola prevedená.
Môže sa stať, že nemáme číslo účtu, na ktorý by sa mala suma poslať. V takýchto prípadoch sa automatický prevod môže oneskoriť
Odporúčame, aby ste svoju žiadosť zaslali finančnému oddeleniu a v e-maile uviedli číslo dobropisu, sumu a IBAN účtu, na ktorý sa má suma poslať. E-mail môžete poslať na adresu efaktura@dolphin.sk.
Objednal som si bezplatný 3-týždňový skúšobný výdajník s vodou a dostal som faktúru. Mám ju zaplatiť?
Áno, už počas skúšobnej lehoty môžete dostať faktúru za zálohu za fľaše vody, ktoré vám boli dodané. Túto faktúru budete musieť zaplatiť a záloha vám bude vrátená po vrátení všetkých (prázdnych alebo plných) fliaš po skončení skúšobnej prevádzky. Ak sa po skúšobnej prevádzke rozhodnete výdajník prenajať, vytvorí sa zmluva a záloha sa automaticky vyrovná s novo dodanými a vymenenými fľašami.
Za dodávky vody a za prenájom zariadenia dostávame samostatnú faktúru. Je možné ich spojiť do jednej spoločnej faktúry?
Nie, bohužiaľ nie. Prenájom sa automaticky fakturuje v zmluvne dohodnutej frekvencii a dodávky (vody) vždy po skutočnom vykonaní dodávky. Náš administratívny systém generuje pre každý proces samostatnú faktúru.
Informačné centrum
bottom of page